Cursuri de pian pentru incepatori, avansati, copii si adulti
Lectiile sunt individuale si sunt deschise tuturor, indiferent de varsta, atat celor aflati la inceput de drum, cu sau fara background muzical prealabil, cat si celor avansati, profesionisti sau amatori, dornici sa-si imbunatateasca abilitatile muzical-interpretative la pian.
O lectie de pian durează 50 de minute. Metoda de predare in cadrul cursului comporta partea teoretica (introductiva) urmata de partea practica. Partea teoretica presupune invatarea limbajului muzical intr-o maniera originala, adaptata varstei celui care studiaza, fara de care cantatul la pian (partea practica) nu ar fi posibil.
Modul de abordare pentru cei mici este atragator prin sunet, ritm, imagine si joc, copilul dumneavoastra intrând in fascinanta lume a muzicii cu bucurie si lejeritate. Orele de pian sunt axate in special pe dezvoltarea imaginatiei, coordonarii motorii, limbajului si, nu in ultimul rand, memoriei copiilor, muzica dezvoltandu-le emisfera stanga a creierului, unde se gasesc centrii memoriei verbale si ai aptitudinilor muzicale.
Cei mai mici de 4 ani pot să inceapa lectiile de educatie muzicala, unde se pune accent pe familiarizarea lor cu pianul prin intermediul notelor cantate impreuna la pian, prin intermediul jocurilor special create in acest scop.
Pentru cei care au depasit varsta la care jocul reprezinta un instrument de invatare, abordarea este adaptata specificului persoanei, urmarind aceeasi eficienta, fiecare elev fiind diferit muzical, sau mai bine spus unic.
Luam exemplul incepatorului absolut. Nu cunoaste nimic despre pian. De unde poate sa inceapa? Pot sa-l fac sa se simta confortabil in fata pianului? Ii pot oferi incredere? Ce se intampla daca, spre exemplu, picioarele lui nu sunt indeajuns de lungi pentru a se folosi lejer de pedale, tinand in acelasi timp mainile corect la nivelul claviaturii? Pot sa-l ajut sa identifice din prima incercare nota Do central?
Luam exemplul celui care vine cu experienta studiului la un alt instrument. Stie sa citeasca notele dar nu stie exact unde se gasesc pe claviatura. Experienta la celalalt instrument il poate ajuta sau impiedica, oferindu-i o usurinta si o rapiditate care poate uneori dauna prin neatentie in parcurgerea lectiilor. Festina lente! Mai bine mai incet pentru a clarifica la momentul potrivit decat a descoperi lacune ulterior.Luam exemplul adultului care, pe langa responsabilitatile unui loc de munca cu norma intreaga si a celor familiale, s-a hotarat sa ia lectii la pian. Elevii adulti nu mai au sincope de atentie si rezoneaza bine. Numai ca mainile si degetele lor nu mai sunt atat de flexibile precum echivalentele lor mai tinere, acestea putandu-le provoca dureri mai usor decat omologilor lor mai tineri, ca urmare a incordarii si eforturilor gresite precum si a modului eronat in care le aseaza pe claviatura.
Pentru fiecare dintre problemele enumerate mai sus, precum si pentru cele neenumerate aici, exista o singura solutie cea mai buna. De aceea dezvoltarea tehnicii pianistice este la fel de importanta precum maniera de predare adaptata specificului celui care doreste sa ia lectii de pian.
Pe ambele le-am dobandit, le stapanesc si le pot transmite mai departe elevilor mei, atat ca urmare a proprii experiente pianistice, cat si datorita bogatei experiente muzicale pedagogice cu copiii si cu adultii. In acest sens va invit sa consultati pagina “Carte de vizita” unde veti gasi parcursul vietii mele muzicale de pana acum.